Miejsca odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce
Projekt odcinkowego pomiaru prędkości staje się coraz bliższy zrealizowania w naszym kraju. Od kilku lat jest wdrążany oraz testowany w różnych miejscach.
Próbne funkcjonowanie systemu oczywiście nie kończy się w tej chwili mandatem. Kierowca otrzymuje jedynie pisemne upomnienie, które nie jest w żaden sposób związane z formą kary.
Jak całość będzie wyglądać, gdy projekt wejdzie w życie?Na chwilę obecną, odcinkowy pomiar prędkości ma pojawić się na 34 fragmentach dróg. W sumie będzie to teren 15 różnych województw: dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, opolskiego, podkarpackiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego.
Przy wyborze konkretnych odcinków do zainstalowania systemu, Główny Inspektorat Transportu Drogowego kierował się kilkoma warunkami. Przede wszystkim, brano pod uwagę miejsca, gdzie występuje duża liczba wypadków spowodowanych przekroczeniem dozwolonej prędkości.
Są to także dłuższe odcinki, na których obowiązują takie same ograniczenia szybkości. Dodatkowe wymagania stawia także Unia Europejska, która finansuje system odcinkowego pomiaru prędkości z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Najdłuższy fragment drogi z nowym rozwiązaniem znajdzie się na drodze 16 na trasie Olsztyn – Gietrzwałd. Całość ma długość ponad 12 kilometrów.
Odcinkowy pomiar prędkości ma być kolejnym rozwiązaniem na problem wypadków drogowych powodowanych nadmierną prędkością kierowców.